20. joulukuuta 2012

Snowflakes and Xmas trees +kuvaushöpötystä

Edellisten vahinko-joulukynsien jälkeen teki mieli tehdä ihan tarkoitukselliset jouluiset kynnet. Nailsiden Janen talviset kynnet olivat mukavan yksinkertaiset ja päätin kokeilla niitä ihan tutoriaalien mukaan. Linkitetyssä postauksessa on edelleen linkit lumihiutale- ja joulukuusi-tutoriaaleihin.

IMG_9083

Lumihiutale-kynttä tehdessäni ihmettelin miksi tila alkaa loppua kesken kun maalausvuorossa oli sakaroiden keskimmäiset väkäset. Pitkän mietinnän ja tutoriaalin tuijottelun jälkeen tajusin, että keskimmäiset väkäset olisi pitänyt tehdä vain joka toiseen sakaraan, ei jokaiseen niin kuin mä tein.. Ehkä olisi kannattanut lukea/katsoa tutoa vähän tarkemmin.. :D Yleensä en tee mitään tuton perusteella koska oon aika hyvä selvittämään kätevimmän tekotavan itse. Lumihiutaleet on kuitenkin semmosia mitä mä en hahmota niin helposti, en edes ohjeiden kanssa näemmä. Aluksi mun oli tarkoitus laittaa keskisormen ja pikkurillin kynsiinkin lumihiutaleet, mutta en sitten jaksanut/viitsinyt kun ei tuo yksikään kunnolla onnistunut..

Jouluisiin kynsiin käytetään tietysti jouluisia sävyjä. Pohjalakkana on Color Clubin Antiquated ja koristeluissa käytin China Glazen Jolly Hollya.

IMG_9099

Joku varmaan huomasikin, että tän postauksen kuvat on vähän erilaisia. Se johtuu siitä, että kokeilin vähän taas uusia kuvausjuttuja. Heijastuksia ei ole niin paljon kuin normaalisti, mutta jos sen hinta on latteat kuvat niin mä haluan mieluusti ne heijastukset takaisin! Näissä kuvissa en käyttänyt lightboxia(oma viritys, ei siitä sen enempää :D), mutta tulos on mun mielestä aika samankaltainen. En osaa sanoa kuvailla sen paremmin miltä lightboxilla otetut kuvat mun mielestä näyttää, mutta jotenkin latteita ne ovat. Tämähän on sitten mielipidekysymys, eikä tarkoita sitä että kuvat olisi rumia. Kyllä mä mieluummin katselen hyvin otettuja lightbox kuvia kuin huonosti otettuja lamppukuvia, mutta kun lamppua osaa tarpeeksi hyvin käyttää niin se miellyttää omaa silmääni enemmän. Suorassa lampunvalossa kynnet näyttää paljon kiiltävämmiltä ja muutenkin jotenkin mielenkiintoisemmilta.

Oon viime aikoina paljonkin miettinyt sitä, että minkälaisia kuvia mä arvostan ja kenellä muilla bloggaajilla on semmosia kuvia jollaisiin mäkin pyrin(esim. OMG! Polish 'em!, Let Them Have Polish!, Manicurator, The Nailasaurus..). Sitten tajusin että ne kuvat on nimenomaan sellaisia jotka on otettu suoraan lampun alla(ainakin oletan niin heijastuksista päätellen). Oon nyt kuopannut lightbox-suunnitelmat lähes kokonaan, mutta eihän sitä koskaan tiedä.. Heijastuksen kokoa pitäisi kuitenkin saada pienennettyä. Pitää varmaan alkaa ottaa kuvat vähän kauempaa, niin eikös silloin heijastuskin pienenisi? Tai sitten pitää hankkia semmonen lamppu jossa ei ole varjostinta. Silloin heijastuksesta tulisi myös yksinkertaisempi(mun logiikan mukaan ainakin :D).

IMG_9133

Hankin muuten pari viikkoa sitten kameralle oikean jalustan! Näin Stockalla Jobyn GorillaPod+kuulapää-setin ja en vaan voinut jättää sitä sinne. Oltiin poikaystävän kanssa ihan muilla asioilla(joululahjashoppailemassa), joten sanoisin että GorillaPod oli heräteostos. Olin kyllä jo kauan sitten päättänyt, että kun sen jalustan hankin niin sen pitää olla tämä nimenomainen jalusta. Setti maksoi hieman alle satasen(taisi olla 99,90e).

IMG_9131

Kuvaus on vielä vähän haparoivaa jalustan kanssa, sillä täydellinen jalustan asento on vielä hieman hakusessa. Tuo GorillaPod on siis tommonen pallojalkainen jalusta, jonka jokaista jalkaa voi väännellä vaikka mihin erikoisiin asentoihin. Tästä toisesta kuvasta näkeekin kuinka jalusta juuri ja juuri mahtuu Helmerin päälle. Mä nimenomaan haluun kuvata tossa vanhassa paikassa, se vaan on niin kätevä kun saa käden tuettua pöytään. Vielä kun saisin jonkin tumman taustan viritettyä siihen niin ois täydellistä! :D 

14 kommenttia:

  1. ihana toi jalusta (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on, se on aika veikeän näköinenkin! :D

      Poista
  2. Kauniit joulukynnet! Mulla on ollut vähän samanlaiset mietteet kuvien kanssa täällä: mua inhottaa, kun lightbox tekee kynsistä helposti kiillottoman ja lattean näköiset, mutta pelkkä lamppu taas sitten tekee kauhean isot ja rumat heijastukset :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää vaan päättää, kumpi on tärkeämpää: se että koristelut näkyy kokonaan vai se, että kynnet näyttää ihanan kiiltäviltä. Mulle heijastukset on osa kynsien kiiltävyyttä. Ainoa asia joka heijastuksissa häiritsee on se, että koristelut peittyy.. :/

      Poista
  3. ihanat kynnet :) käy hei muuten osallistumassa arvontaan blogissani :) http://diamondnailsblog.blogspot.fi/2012/12/arvonta-kaynnissa-nyt.html

    VastaaPoista
  4. Ehkä joku pienempi versio tästä http://photo.tutsplus.com/tutorials/hardware-tutorials/diy-how-to-make-a-professional-softbox-for-under-20/ auttaisi? Tosin mä voisin kuvitella, että pienessä mittakaavassa riittäisi, että valaisimen sisäosan vuoraa foliolla ja eteen teippaa paperia/leivinpaperia tms.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siis tää kuva on kuvattu just itse tehdyllä softbox-viritelmällä. Heijastukset lähtee aika hyvin, mut niin lähtee kiiltokin.. :/

      Poista
    2. Softbox on sun joku softlightin ja lightboxin oma yhdistelmä? Mulla ainakin tulee glaret ja pysyy kiilto jos käytän pelkkää softlightia, ei ihan hirveästi vaikuta muuten kuin siihen, että glaret ei oo niin pahat niin terävät.

      Poista
    3. Siis softbox on just toi minkä linkkasit.. Eli siis paperia lampun eteen=oma viritys. Eikös toi soft light tarkota ihan vaan pehmeää valoa, jota siis saadaan mm. softboxin ja lightboxin avulla? :D

      Pehmeä valo ei vaan oo se mitä mä haen. Kyllähän ne heijastukset vähenee, mutta mun makuun kiilto on ihan liian vaatimaton. Pitäydyn siis kovassa valossa. :)

      Poista